تالاب استیل یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است

به گزارش کتاب یار مهربان، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تالاب استیل یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است.

تالاب استیل یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است بیشتر بخوانیدتالاب استیل آستارا؛ یکی از جاذبه های گردشگری برجسته ایران

تالاب استیل در 2/5 کیلومتری جاده تالش به آستارا در غرب جاده اصلی و جنوب غلام محله واقع شده است. مردم بومی در زبان تالشی این تالاب را هستل (با معنای آبگیر) می نامند. این تالاب به علت برخورداری از چشم اندازهای کوهستان و جنگل در کنار مزارع کشاورزی در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. بعلاوه حضور پرندگان مهاجر بر جذابیت بکر استیل افزوده است. تالاب استیل از سال 1384 یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان بشمار می رود که به رشد مالی این استان یاری بسیاری نموده است. خوشبختانه در سال 1393 نیز با اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، در پی بارش های فراوان باران وسعت این تالاب به مقدار قابل توجهی افزایش یافت.

ویژگی های تالاب

  • تالاب استیل 13 متر پایین تر از سطح دریاهای آزاد واقع شده است.
  • تالاب استیل در مجموع 138 هکتار مساحت دارد.
  • آب تالاب استیل از نوع شیرین است.
  • منبع آب این تالاب از بارش های باران است و به اعتقاد مردم منطقه، بخشی از آن نیز از چشمه های بستر آن تامین می گردد.

حیات وحش تالاب

تالاب استیل در مجموع میزبان بیش از 80 نوع گونه گیاهی و جانوری است که بعضی از آنها در خطر انقراض قرار دارند. این تالاب و محیط اطراف آن امروزه به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده اند.

پوشش گیاهی: در غرب تالاب استیل میتوان جنگلهای سرسبز و در شرق آن درختان توسکا را مشاهده کرد. ریشه درختان توسکا که درون تالاب قرار دارند، در واقع درون آب هستند. از این رو این درختان همیشه در حال جابجایی هستند. به همین علت، این تالاب به تالاب درختان شناور نیز معروفیت دارد.

پرندگان مهاجر: تالاب استیل سالانه میزبان سیل مهاجرت پرندگان بیشماری است که از منطقه های مانند اروپای مرکزی، شمال دریای خزر و منطقه ها قطبی به این سمت پرواز می نمایند. بعضی از این پرندگان مانند چینگیر نوک سرخ در دسته پرندگان کمیاب قرار می گیرند.

ماهیان: وجود ماهیانی مانند کپور و اردک ماهی از مهمترین ویژگی های این تالاب بشمار می رود.

دیگر جانداران: از دیگر جاندارانی که در این ناحیه زندگی می نمایند، میتوان به نوعی موش بزرگ تالابی به نام نوتریا و انواع مار و لاکپشت اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "تالاب استیل یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب استیل یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید