ایجاد شهرک مسکونی برای بیش از 7 هزار شاغل پارک فناوری پردیس ، امکانات عمومی پارک توسعه می یابد

به گزارش کتاب یار مهربان، رئیس پارک فناوری پردیس از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت مسکن برای اختصاص شهرکی مسکونی در پردیس برای شاغلین این پارک فناوری اطلاع داد.

ایجاد شهرک مسکونی برای بیش از 7 هزار شاغل پارک فناوری پردیس ، امکانات عمومی پارک توسعه می یابد

مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه کتاب یار مهربان، با اشاره به تبدیل شدن این پارک به ناحیه نوآوری پردیس اعلام کرد: تا به امروز عمده فضای فیزیکی پارک فناوری پردیس به فضا های اداری شرکت ها اختصاص پیدا می کرد و امکانات رفاهی برای نیرو های انسانی شاغل در این شرکت ها وجود نداشت، چون منابع اقتصادی کافی را هم برای این حوزه نداشتیم.

صفاری نیا ادامه داد: حال فضای پارک توسعه پیدا نموده است و حدود 130 هکتار عملیاتی شده است و 300 هکتار درحال اضافه شدن به مجموعه است لذا این امکان فراهم شد که برای امکانات رفاهی قشر فرهیخته شاغل در پارک بیشتر کار کنیم، چون بسیاری از شبکه سازی ها و هم افزایی ها در تعاملات شکل می گیرد. به همین جهت توسعه امکانات عمومی پارک را هدف گذاری کردیم.

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه سالن چندمنظوره 200 تا 300 نفری ایجاد، باشگاه ها ورزشی، رستوران ها، مهدکودک و ... اضافه شده است، گفت: در بخش های توسعه ای این نوع فضا ها را توسعه می دهیم. در واقع منظور از ایجاد فضا های سرگرمیی در پارک فناوری پردیس به معنای سرگرمی برای عموم مردم نیست و با هدف تعامل برای اعضای شاغل در شرکت های درون پارک ایجاد و توسعه داده می گردد.

وی با اشاره به بحث توجه به سکونت اهالی پارک فناوری پردیس مطرح کرد: به بحث سکونت هم توجه ویژه داریم اولویت خیلی از شرکت های این است که پرسنل آن ها در نزدیکی محل کار باشند تا راه رفت و آمد کمتر و نیروی انسانی کمتر خسته گردد از طرف دیگر یکی از دغدغه های مهم نیرو ها برطرف چالش مسکن است که اگر این چالش حل گردد علاقمندی افراد به فعالیت بیشتر در مجموعه پارک بیشتر خواهد شد.

صفاری نیا گفت: طی چندسال گذشته با پیگیری از وزارت مسکن کوشش کردیم یک شهرک مسکونی را برای شاغلین پارک (حدود 7 هزار نفر البته در افق نزدیک پارک جمعیت شاغلین به حدود 100 هزار نفر خواهد رسید) ایجاد کنیم و سال 99 پیروز به یک انعقاد یک تفاهم نامه شدیم که بخش عمده از شهرک مسکونی نو درحال ایجاد در پردیس به شاغلین ما اختصاص پیدا کند.

وی تاکید نمود: این طرح آماده شده و در مراحل تصویب واقع شده است و امیدواریم از سال 1401 وارد مراحل اجرایی و سرمایه گذاری برای آن شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد شهرک مسکونی برای بیش از 7 هزار شاغل پارک فناوری پردیس ، امکانات عمومی پارک توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شهرک مسکونی برای بیش از 7 هزار شاغل پارک فناوری پردیس ، امکانات عمومی پارک توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید