استاندار خوزستان خطاب به مردم: گرما و کرونا را تحمل کنید

به گزارش کتاب یار مهربان، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (5 مردادماه) برگزار گشت، اظهار کرد: روز های سختی و رنج اگر چه غم انگیز و جانکاه است، اما حتما دارای حکمت خفیه است و شاید ما از آن حکمت، بی اطلاعیم. این شش ماه درگیری با ویروس کرونا، دارای فراز و نشیب زیادی بوده است. تصوری که قبل از مواجهه با این بیماری داشتیم، پس از مرحله مواجهه ما با بیماری تغییر کرد و حتی در مرحله سازگاری نیز تصورات و آگاهی های ما تغییر نموده است، به همین دلیل هم در مقابل ویروس، سیاست سیال اتخاذ نموده ایم.

استاندار خوزستان خطاب به مردم: گرما و کرونا را تحمل کنید

به گزارش ایسنا، وی اضافه نمود: نگاه به گذشته نشان می دهد که اعمال قرنطینه تا حدود زیادی موثر بوده است، اما کدام کشور جهان می تواند تا ابد قرنطینه را ادامه دهد؟ زندگی که تعطیل شدنی نیست. در حال حاضر بیشتر کشور ها از جمله کشور ما در مرحله سازگاری و مدیریت هوشمند کرونا هستند و کشور ها هر چه بیشتر عادی سازی کردند، بیشتر هم مبتلا شدند. سیاست فعلی ما نیز ادامه فعالیت های ضروری و کنترل شده است.

استاندار خوزستان بیان نمود: رقم ها و رکورد های جدید ابتلا باورکردنی نیست. روزانه حدود 300 هزار ابتلا در کل جهان رخ می دهد؛ سرایت این ویروس و میزان چرخش ویروس کرونا بین افراد شدیدتر شده است و به نظر می آید تلفات بیشتری را هم به ما تحمیل کند.

شریعتی بیان نمود: نکته اصلی و قابل تامل این است که تصمیمات ما جنبه فانتزی و اختیاری ندارد و ما انتخاب دیگری نداریم؛ مجبور به تمکین از رفتار ویروس هستیم. اجباری کردن ماسک و ادامه تعطیلی مراکز آموزشی و بعضی دیگر از فعالیت ها واقعا اجباری است و اگر تصمیم به بازگشایی بگیریم، صحنه های درناکی را با تصمیم خود رقم خواهیم زد.

وی توضیح داد: در این شرایط، کاملا رنج، درد، اضطراب، استرس، مسائل روحی و روانی مردم و حتی مشاغلی که از دست رفته است را می دانیم، اما واقعا چاره ای نداریم. فشار مالی ناشی از کرونا بسیاری از خانواده های آسیب دیده را اذیت نموده است. تنها راه، مدارای اجتماعی و درک متقابل همدیگر و نوع دوستی و یاری به همدیگر و حفظ انسجام و یکپارچگی است.

شریعتی ادامه داد: کادر درمان کشورمان و به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط ظالمانه تحریم و با وجود کمبود ها و تحریم های دارویی و تجهیزاتی، صادقانه و شجاعانه و فداکارانه به مردم خدمت کردند و می نمایند و بعضی نیز جان شان را تقدیم سلامت مردم کردند. مردم کشور ما بار تحمل کرونا را با تحریم ها، یکجا تحمل می نمایند.

استاندار خوزستان اضافه نمود: شاید روز های خوب مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته ایم و احتمالا شرایط پاییز و زمستان به مراتب بدتر از شرایط فعلی باشد؛ باید خود را برای بدترین سناریوی پیش رو آماده کنیم وگرنه این ویروس بی رحم می تواند تا حد نسل کشی هم پیش برود.

شریعتی تاکید نمود: همچنان رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت اجباری و خودداری از حضور در تجمعات و فاصله فیزیکی از افراد توصیه می گردد. مطلعی عمومی از کرونا و نحوه سرایت هنوز هم می تواند به ما یاری زیادی بکند.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر مردم از این ویروس و رفتارش مطلع باشند بهتر می توانند از این بیماری مصون بمانند. مردم خوزستان در این روز ها با دمای بالای 50 درجه و شرجی بالای 80 درصد و در عین حال استفاده از ماسک، واقعا شرایط سخت و دشواری دارند، اما باز هم باید بگویم باید تحمل کنیم؛ گرما و شرجی کشنده نیست، ولی ویروس کرونا کشنده است.

منبع: فرارو

به "استاندار خوزستان خطاب به مردم: گرما و کرونا را تحمل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار خوزستان خطاب به مردم: گرما و کرونا را تحمل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید